Webwinkel in natuurlijke geurkaarsen
De webshop is tot stand gekomen door de Aziatische Cultuur en mijn passie voor ondernemen en reizen. Tijdens mijn wereldreis door Azië ben ik in contact gekomen met meerdere leveranciers voor Natuurlijke Geurkaarsen. Hiervoor hebben wij een eigen merk opgezet + Webshop + Groothandel.
Onze producten bestaan voor nu voornamelijk uit natuurlijke geurkaarsen. Deze zijn ecologisch verantwoord. De natuurlijke kaarsen bijvoorbeeld, geven tot wel 90% minder roet dan normale kaarsen en bevatten geen schadelijke stoffen omdat deze zijn gemaakt van plantaardige was zoals sojawas en palmwas. Daarnaast zijn de verschillende aroma’s gemaakt van 100% natuurlijke etherische oliën.
De markt is specifiek maar spreekt een breed publiek aan. Markt is voornamelijk aantrekkelijk voor de B2B (wederverkoop kaarsen), maar ook voor de webshop. Verkopen aan particulieren gaan nu via SEO met topposities op +10 relevante zoekwoorden, SEA en dropshipment met de grootste online kaarsen winkel van Nederland.
De kansen voor de nieuwe eigenaar ligt voornamelijk in de B2B. Per regio zijn er tientallen tot honderden winkels die geïnteresseerd kunnen zijn in wederverkoop. Door zeer voordelige inkoop prijzen en een vrij groot marge kunnen deze aantrekkelijk aangeboden worden voor de wederverkoop. Er zijn al veel geïnteresseerden hiervoor geweest waaronder Holland & Barett (+180 filialen). Maar ook voor kerstpakketten, dag van de verpleging en veel meer is de groothandel verkoop zeer interessant.
Door gebrek aan tijd en marketing budget hiervoor zijn wij hier helaas (nog) niet aan toegekomen.
Verkoop is dus aantrekkelijk voor mensen die een webshop willen bijhouden en uitbreiden, maar voornamelijk ook voor de wederverkoop (eventueel ernaast).
Er is op dit moment slechts 1 grote concurrent met vergelijkbare producten, deze zijn het afgelopen jaar erg uitgebreid en zitten nu al in meer dan 10 landen met de wederverkoop van hun product inclusief twee winkels in Nederland.
Ons merk spreekt een net wat andere doelgroep aan: vrouwen tussen de 18-55, maar voornamelijk tussen de 30 en 55. Terwijl de concurrent meer op de 18-30 zitten.
Er zijn zeer goede reviews + linkbuilding. Zowel op blogs, vlogs en magazines. Beste vlog is +100.000 keer bekeken en alle blogs bij elkaar, naar schatting 500.000. Dit levert dus zeer sterke linkbuilding op voor nu en de toekomst.
Het hele merk is opgezet inclusief betrouwbare leveranciers. Eventueel heb ik vanuit mijn andere bedrijf (websites/webshop bouwen, grafisch design en meer) de mogelijkheid om het merk te restylen.
Uitdaging: Marktleider worden!
JaarOmzet +- €650
Voorraad +- €3000
Vraagprijs (incl voorraad, webshop, magazijn, alles): €5500,- notk